Huomenna olis sitten töitä, kiva päästä lepäämään töihin. Meinaa ihan hiukan ahdistaa kotona oleminen. Ihan koko ajan saa siivota ja järjestellä paikkoja, ihan käsittämätöntä miten kaikki paikat on koko ajan sekaisin. Meillä asuu kuitenkin vain minä ja kissa. Niin ja tietty broidi ja sen tyttöystävä melkeen kokoaikaisesti.

Jouluaattona syötiin porukoilla. Mun lemppari imellettyperunalaatikko oli tänä vuonna tosi onnistunutta! Annettiin lahjat ja istuttiin vähän aikaa porukalla olohuonessa. Kissat oli tosi innoissaan lahjapapereista! Mä tein yömyöhään kalevala-aiheista palapeliä, mun oma joulutraditio on tehdä palapali jouluna. Tänä vuonna se onkin sen verran hankala, että saattaa venyä ensi vuoteen sen valmistuminen.

Joulupäivänä mentiin sitten porukalla baariin. Tai siis se alkoi niin, että naapuriin oli kutsuttu porukkaa, ja mä kutusui mun veljen kaverit, jotka just sattui tulemaan saunalta pihalle kun olin itse lähdössä. Sitten kävikin niin, että muut vieraat eivät tulleetkaan sinne naapuriin. No ei se mitään, mulla oli ainakin hauskaa! :)

Illan mittaan oli aika kova vääntö siitä että lähdetäänkö Karkkilaan vai Hyvinkäälle baariin. Porukassa oli muutamia joiden tuttuja oli bileissä Karkkilassa, niin sinnehän sitten piti lähteä. Mä lähdin aika pitkin hampain. Mulla on aina ollut vähän heikot kokemukset siitä paikasta, siis muuten ihan jees paikka, mutta ei sinne voi baariin mennä. No illan mittaan muistuikin miksi en olis halunnut lähteä sinne. Tanssilattialla tuli yks puoltoista metrinen suunilleen saman ikäinen NAINEN heiluttaa pyllyään mun eteen. No mähän tunnetusti olen naisten makuun, harmi vaan että itseä ei vähempää vois kiinnostaa. Käveleminen siellä kuppilassa on ihan helvettiä, kaikki on niin tuhannen päreessä, että ei pääse eteenpäin ilman mustelmia. Ja sitten kun seisoin paikallaan, yks ämmä kaatoi kaljat mun päälle ja syytti siitä vieressä seissyttä miestä. Illan huipennus oli se, että kun menin kysymään yhdeltä mieheltä, että tunnenko sen jostain (siis ihan oikeesti näytti joltain kivikautiselta tutulta jostan yläasteelta), niin se alkoi avautua mulle että kuinka rohkea mä olen kun tulin juttelemaan ja että hän ei kyllä nyt halua mitään uutta suhdetta eikä edes mitään säätöä, ja että hyvää elämää sullekin. Yritä siinä sitten selittää, että "eiku ihan oikeesti mä luulin että me tunnetaan jostain". Ja just kun melkeen oli kivaa, niin brodi ja sen vaimoke halus lähteä kotiin. Meinas harmittaa, mutta näin jälkeenpäin ajatellen, se oli ihan hyvä veto.

Tänään ei sitten teekään yhtään mitään. Ehkä joutuu tekee eväät huomiselle...